Het belangrijkste is allereerst dat u en uw dierbaren gezond zijn en blijven; wij hopen van harte dat dit het geval is! Ten tweede hopen we dat u en uw onderneming ook zakelijk goed deze crisis overleven. Dat er zaken anders gaan en soms grote uitdagingen te overwinnen zijn, moge duidelijk zijn.
Gelukkig biedt de huidige stand van de technologie ons de mogelijkheid om in deze tijden ‘gewoon’ door te werken. Weliswaar tijdelijk niet fysiek op kantoor, maar digitaal op afstand.
Onze dienstverlening wordt er niet anders door en u kunt dus als vanouds bij ons terecht voor al uw vragen omtrent privacy.
Naast het feit dat werken op afstand er gelukkig voor zorgt dat veel bedrijven – in ieder geval deels – ‘business as usual’ kunnen uitvoeren, zorgt dit ook voor uitdagingen. Zeker ook op het gebied van Privacy. Veel processen worden in een rap tempo gedigitaliseerd en daarbij sneuvelt wellicht soms de zorgvuldigheid. Pas op dat uw klanten hier niet de dupe van worden, alle privacy-standaarden geborgt blijven en er geen datalekken ontstaan!
Ons partnership met Marxman Advocaten kan u op dit moment extra voordeel opleveren.
Zo hebben zij de Corona Helpdesk opgetuigd, waar u terecht kunt met al uw vragen rondom ondernemen tijdens de corona-crisis. De sectie Arbeidsrecht houdt regelmatig een vrijblijvend online vragenuur waarbij kennis wordt gedeeld en vragen worden beantwoord. En sinds kort is het Turn Around Consult weer opgestart - om u inzicht te geven in bestaande regelingen, best practices te delen en alternatieven te bieden, te assisteren bij het maken van verschillende scenario’s en het stellen van prioriteiten.
Wilt u weten waar uw organisatie staat en of uw huidige privacybeleid (nog) op alle punten voldoet, neem dan contact met ons op voor advies.